مقایسه قیمت و موقعیت بازار ام وی ام ۳۱۵ با پژو ۲۰۶

اگر بخواهیم از مقایسه دو خودروی پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ یک برنده و یک بازنده بیرون بیاوریم باید بگوییم که هیچ کدام برنده نخواهند بود . چرا که :

درباره پژو ۲۰۶ که باید بگوییم این خودرو ۱۵ سال از نخستین تولیدش گذشته است و دیگر قدیمی شده است و جذابیتی برایمان به آن صورت ندارد .

علاوه بر قدیمی بودن پژو ۲۰۶ این خودرو کیفیت خیلی پایین دارد و علاوه بر آن خدمات پس از فروشش نیز ضعیف عمل می کند .

ام وی ام ۳۱۵ که دارای قیمت ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان می باشد با وجود آنکه ۴ ستاره ایمنی از موسسه چینی C NCAP کسب نموده است و علاوه بر این ها دارای اتاقی جادار نیز هست اما از بعد توانایی های حرکتی و فنی اتومبیل خیلی خوب نمی باشد و فقط برای این خوب است که ازاین خودرو در درون شهر استفاده گردد .

ام وی ام ۳۱۵  نسبت به ۲۰۶ دچار افت قیمت زیادی در زمان فروش دست دوم می شود

در واقع با چنین بودجه ای به راحتی می توانید یک رنو ساندرو دنده ای را خریداری کنید و امکاناتی نظیر دوربین دنده عقب و ..را نیز به آن بیافزایید و یا به سراغ نمونه های دست دوم کم کارکرد از تندر ۹۰ و رنو ساندرو اتوماتیک بروید.

با این اوصاف توصیه می کنیم که اگر قصد انتخاب یکی از این دو خودرو را دارید، نمونه های دست دوم و کم کارکرد MVM 315 را نیز بررسی کنید تا بلکه دچار ضرر و زیان ناشی از خرید این خودرو نشوید.

در مورد پژو ۲۰۶ هم خرید نمونه های نسبتا سالم مربوط به قبل از سال ۹۱، با بودجه ای در حدود ۲۹ میلیون تومان امکان پذیر است و چنین انتخابی نسبت به خرید ۲۰۶ های صفر کیلومتر بی کیفیت و ۳۸ میلیونی ارجحیت دارد.

پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه می‌شد.

اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام +۲۰۶در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.

توقف تولید

با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و هم‌زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو،  زمزمه‌های پایان همکاری چندین ساله پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران خودرو به طور کامل و برای همیشه قطع شد  و پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد؛ بنابراین تولید تمام مدل‌های پژو ۲۰۶ متوقف شد.  پس از توقف تولید این خودرو و شوک خبری ناشی از آن در جامعه، ایران خودرو سعی در تکذیب خبر توقف تولید این خودرو نمود، اما پس از گذشت چند هفته با توجه به آمارهای تولید ماهانه خودرو، عدم تولید این خودرو اثبات شد. توقف ناگهانی تولید پژو ۲۰۶، با عث ایجاد بازار آشفته و درنتیجه افزایش چشمگیر قیمت این خودرو تا بیش از دو برابر شد. همچنین همزمانی توقف تولید این خودرو با بحران اقتصادی ایران خودرو و تورم بسیار زیاد ایجاد شده در جامعه، باعث کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو گشت.

تولید ۲۰۶ ایرانی

پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد. در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید و یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد، با نمونه‌های ساخت داخل و یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستم‌های این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونه‌ای که خودروی جدید فقط در ظاهر با ۲۰۶های قبلی شباهت داشته و بسیاری از توانایی‌های اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه می‌توان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (ولی با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونه‌های تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهره‌گیری از قطعات ایربگ ایرانی و چینی و ترمز ای بی اس کره‌ای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروز کنترل‌های متداول خانواده خودروهای پژو را ندارد. همچنین قبل از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید