پژو ۲۰۶ زیر تست تصادف

تست تصادف که به وسیله  EURO NCAP در اروپا و در آزمایشگاه تحقیقات ترابری صورت می گیرد با اهمیت ترین گزینه  تعیین ایمنی خودروهای ساخته شده در دنیا می باشد .

NCAP مخفف New Car Assessment Programme (یعنی  برنامه جدید ارزیابی خودرو) می باشد  که در سال ۱۹۹۷ تحت نظر وزارت راه انگلیس و در آزمایشگاه تحقیقات ترابری تشکیل می گردد

تست تصادف یورو NCAP از اول تا به حالا  تغییراتی را در امتیاز دهی امتحان نموده است  هم اکنون تست تصادف  NCAP مشمول : تعیین امنیت  سرنشینان بزرگسال، تعیین امنیت  سرنشینان خردسال، تعیین امنیت عابر پیاده و نهایتا تجهیزات ایمنی می‌ گردد

ولی  در سال‌های نخست  این تست مشمول فقط  ایمنی سرنشینان بزرگسال و ایمنی عابر پیاده می‌ گشت که اول تست ایمنی سرنشینان خردسال و سپس تجهیزات ایمنی به این تست افزوده گشت

این تست رفته رفته  مبدل به استاندارد اصلی در زمینه ایمنی خودرو شده  و مشتریان، تولیدکنندگان و سازمان‌های استاندارد در دنیا به EURO NCAP اعتماد کامل دارند

به دلیل  برنامه ساخت  پژو ۲۰۸ تا یک سال و نیم دیگر در ایران و مقایسه این خودرو با پژو ۲۰۶، در این مطلب تصمیم گرفته ایم  امتیازهای به دست آمده  دو خودرو در بحث ایمنی را با هم مقایسه نماییم

آزمایش  تصادف پژو ۲۰۶ در روش‌های قدیمی EURO NCAP صورت گرفته است و فقط دارای امتیاز ایمنی سرنشینان و ایمنی عابر پیاده می‌ گردد

ولی  پژو ۲۰۸ در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ تحت نظر EURO NCAP آزمایش شده است و از هر چهار شاخص امتیازی ایمنی سرنشینان بزرگسال، ایمنی سرنشینان خردسال، ایمنی عابر پیاده و تجهیزات ایمنی می‌شود.

به همین سبب  در نخست در دو موضوع ایمنی سرنشینان بزرگسال و ایمنی عابر پیاده امتیاز این دو خودرو را با هم قیاس می نماییم  معیار

ایمنی سرنشینان بزرگسال:

نخستین مسیله ای که برای خریداران و تولیدکنندگان اتومبیل بسیار حایز اهمیت می باشد  حفظ ایمنی سرنشینان می باشد  هنگامی که  راننده و دیگر سرنشینان احساس ایمنی داشته باشند از مسافرت و رانندگی با خودروی خود لذت بیشتری خواهند برد.

درآزمایش  ایمنی سرنشینان بزرگسال، حفظ سر، پاها، کمر، لگن، سینه و گردن سرنشینان جلو مهم می باشد

پژو ۲۰۶ در این تست موفق شده است  ۲۵ امتیاز به دست آورد که ۱۱ امتیاز برای برخورد جلو و ۱۴ امتیاز برای برخورد از بغل را بدست آورده است.  در تست پژو ۲۰۶ قسمت های سر و پایای راست راننده و سر و دو پای سرنشین در برخورد از روبرو و سر راننده در برخورد از سمت راننده در ایمنی کامل هستند  همچنین ران و دو کف پای راننده، سینه و ران‌های مسافر در برخورد از روبرو احتمال آسیب دیدنشان متوسط می باشد

ایمنی عابر پیاده:

امنیت  عابر در تصادف‌هایی که با عابر یا با سایر خودروهای صورت می گیرد یکی از مهم‌ترین گزینه ها می باشد در برخورد دو اتومبیل اگر خودرو به سمت چپ یا راست بچرخد احتمال صدمه  رساندن به عابر پیاده زیاد می باشد همچنین ایمنی عابر پیاده در نواحی مختلف خودرو متفاوت می باشد

در آزمایش  ایمنی عابر پیاده، ایمنی عابر در برخورد به شیشه‌های جلو و کاپوت، چراغ و ناحیه جلوپنجره و هچنین سپر خودرو مورد تست قرار می‌گیرد.

در این تست پژو ۲۰۶ امتیاز ۱۱ را کسب کرده است و مشخصات دیگر از جزئیات این تست به خاطر  تست شدن در دوره‌های قبلی EURO NCAP  در دسترس نمی باشد

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید