پژو ۲۰۶ از بعد کیفی چه تغییراتی را تجربه کرده است؟

اتومبیل «پژو ۲۰۶» در آن ابتدا که تولید گشته بود خودرویی لوکس به شمار می آمد ولی حالا دیگر در دسته خودروهای معمولی قرار گرفته است ولی باز هم جزو خودروهای دوستداشتنی برای ما ایرانیان به حساب می آید هرچند که همانند قبل نیست .

در حال حاضر خودروی «پژو ۲۰۶» دیگر یک خودرویی چینی به حساب می آید به جای آن که فرانسوی باشد! یا به عبارت دیگر بهتر است بگوییم که در حال حاضر «پژو ۲۰۶» به جای اینکه اتومبیلی ایرانی فرانسوی باشد خودرویی ایرانی چینی است .

از سال ۹۱ به بعد به دلیل وجود تحریم ها دیگر کشور فرانسه برای ما قطعات ارسال نکرد و به همین جهت قطعاتی که خود تولید نمیکردیم را از کشور چین گرفتیم به همین جهت میزان کیفیت «پژو ۲۰۶» با نسخه فرانسوی اش خیلی تفاوت پیدا کرد .

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از خراسان، به این ترتیب «پژو ۲۰۶» مدل ۹۲ با تغییراتی نسبت به مدل سال قبل خود وارد بازار شد و این بار بیش از این که یک خودروی ایرانی- فرانسوی باشد، یک خودروی ایرانی- چینی بود.

بنابراین پژو۲۰۶ های تولیدی ایران را به دو دسته تقسیم می کنیم:

۱) پژو۲۰۶هایی که قبل ازسال ۹۱ درایران تولید شده اند که به علت استفاده ازقطعات فرانسوی به« پژو۲۰۶ فرانسوی» معروفند.
۲) پژو۲۰۶ هایی که از سال ۹۲ به بعد در ایران تولید شده اند که به علت استفاده از قطعات چینی و ایرانی به «پژو۲۰۶ های ایرانیزه شده» معروفند.
این مسئله باعث شد تا بسیاری از متقاضیان این خودروی زیبا، قید ظاهر آن را بزنند و به سمت خودروهای هم رده نظیر L90 بروند. خودروهایی که برخلاف پژو۲۰۶ تنها ایرادشان ظاهر نامناسب آن است. اما برخی از مردم هم آپشن های جدید پژو۲۰۶ را غنیمت شمرده و از این خودرو لذت بردند. تغییراتی که پژو۲۰۶ درک کرد به شرح زیر است:
در عین حال براساس گزارش ها، با وجود برجام و رفع تحریم ها در این حوزه، هنوز تغییری در کیفیت پژو۲۰۶ صورت نگرفته است و بعید به نظر می رسد که گیربکس فرانسوی جای همتای ایرانی خود را بگیرد، چراکه هزینه تمام شده پژو۲۰۶ بالا می رود و سهم بازار خود را از دست می دهد.
بخش موتور
پژو ۲۰۶های ایرانیزه شده همچون ۲۰۶ های فرانسوی ازهمان موتورهای نام آشنای تی یو۵ (مورد استفاده در ۲۰۶ تیپ۵) وتی یو۳ (مورد استفاده در۲۰۶ تیپ۲) استفاده می کنند با این تفاوت که قطعات موتوری ۲۰۶ های فرانسوی اکثرا از فرانسه به ایران صادر می‌شد اما در ۲۰۶ ایرانیزه شده اکثر قطعات موتور از چین به ایران صادر می شود و این یعنی افت محسوس کیفیت ساخت موتور و دوام موتور در دراز مدت.
بخش گیربکس و کلاچ
یکی از بزرگترین تغییرات صورت گرفته منفی در پژو۲۰۶ ایرانیزه شده تغییر کلی سیستم گیربکس آن است. به طوری که پژو۲۰۶ ایرانیزه شده مجهز به گیربکس (بی ای ۱) شده است که همان گیربکس مورد استفاده در پژو۴۰۵ می باشد. این گیربکس هماهنگی خوبی با موتور ۲۰۶ ندارد در نتیجه دو مشکل اساسی در ۲۰۶ های ایرانیزه شده به وجود آمده است:
اول) به علت تعریف ضرایب دنده متفاوت در گیربکس جدید پژو ۲۰۶ دیگر خبری از شتاب گیری عالی نیست به نحوی که ۲۰۶ فرانسوی تیپ۵ طبق اعلام ایران خودرو دارای حداکثر سرعت معادل ۱۹۵ کیلومتر برساعت بوده و شتاب گیری ۰ تا ۱۰۰ کیلومترآن نیزمعادل ۹٫۸ ثانیه بوده است در حالی که بعد از تغییرگیربکس حداکثرسرعت آن به ۱۹۰ کیلومترکاهش یافته و شتاب آن نیز به ۱۱٫۶ ثانیه رسیده است.
دوم) به علت عدم هماهنگی بین موتور و گیربکس جدید در پژو ۲۰۶ درحال حاضر بیشترین تعداد مراجعه به نمایندگی های ایران خودرو در رابطه با خرابی های پژو ۲۰۶ ایرانیزه شده مربوط به مشکلات گیربکس آن است که باعث ایجاد نارضایتی برای خریداران شده است.
در بخش سیستم کلاچ این بار ۲۰۶ ایرانیزه شده پیشرفت کرده و دارای کلاچ نرم تری شده که در رانندگی های شهری بسیار قابل توجه است.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید