پژو ۲۰۷ آی

در سال ۲۰۰۹ بود که پژو ۲۰۷ آی به وسیله پژوی برزیل طراحی گردید . پژو ۲۰۷ آی در حقیقت یک فیس لیفت می باشد که هم بر روی شاسی پژو ۲۰۶ انجام شده است و هم بر روی پلت فرم این خودرو .

در اروپا برای پژو ۲۰۷ آی دو موتور طراحی گردیده است . یکی ۱۱۰۰cc TU1JP و دیگری ۱۴۰۰cc TU3JP .

در اواخر سال ۲۰۰۹ بود که شرکت ایران خودرو از این اتوموبیل به عنوان یک محصول جدید با پیشرانه TU5JP 1600 سی سی رونمایی به عمل آورد و با نام پژو ۲۰۷ آی آن را معرفی نمود .

نام این خودرو در اروپا +۲۰۶ و در آمریکای لاتین ۲۰۷Compact می‌باشد. تجهیزات آن در ایران مطابق با تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ است.

تغییرات این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ به ۶ قسمت «سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو، چراغهای جلو، سپر عقب و در نهایت داشبورد» محدود می‌شود.

تولید این خودرو در اروپا در سال ۲۰۱۲ و در ایران در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.

 

پژو ۲۰۶ یک خودروی سواری تولید شرکت پژو است که به جهت هندلینگ مناسب، جذابیت ظاهری و هچنین گزینه‌های گوناگون و فراوان در سراسر جهان طرفداران زیادی داشت و در ایران با ۶ تیپ تولید و عرضه می‌شد.

اگرچه در سال ۲۰۱۰ در بسیاری از کشورهای اروپایی تولید آن متوقف شد، اما فروش آن با تغییر در چهره، با نام +۲۰۶در اروپا از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه یافت.

 

بیش از ۸۲ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهایفرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا(۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و هم‌چنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتیناز مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید