چند دلیل برای اینکه پژو ۲۰۶ مدل پایین نخریم

یکی از پر طرفدارترین اتوموبیل های  کشور ما، پژو ۲۰۶ می باشد .

اتوموبیلی  هاچ بک که در تیپ‌های گوناگون  به بازار فرستاده شده است  و در کنار آن نسخه های صندوق‌دارش هم از چند سال قبل ، روانه بازار گشتند  و با استقبال

خوبی هم  مواجه شد .

با در نظر گرفتن  نسخه های  محدود اتوموبیل  در کشور و البته قیمت‌های گوناگون اتوموبیل ها ، اکثر اشخاصی  که از پراید به عنوان وسیله نقلیه بهره می

گیرند ، بعد از مدتی به سراغ عوض کردن  اتوموبیل  خود می روند  و با توجه به قیمت کم ۲۰۶ در نسخه های  پایین، این هاچ بک زیبا یکی از بهترین انتخاب

ها  برای آن‌ها تبدیل می شود .

 

با در نظر گرفتن  اینکه ۲۰۶ در بازار طرفداران بی شماری را به خود اختصاص داده است ، تلاش می کنیم  تا کمی از این اتوموبیل  و شرایط منحصر به فردش  برای

شما بگوییم.

این خودرو  از حیث  جمع و جور بودن و شتاب تقریبا  خوبش نسبت به پراید و اتوموبیل های  هم سطح طرفدار دارد  و البته ظاهر زیبای آن هم یکی از پارامترهای

این اتوموبیل می باشد

باید گفته شود که قیمت نمونه صفر این اتوموبیل  در تیپ‌های گوناگون  به ۴۵ میلیون تومان هم رسیده است  که نشانه تنوع  این اتوموبیل می باشد ؛

ولی  با توجه به تب تغییر اتوموبیل در کشور، لازم می باشد  به چند نکته مهم  راجع به این خودرو  در مدل‌های پایین توجه نماییم

در این مقاله تصمیم داریم ۵ دلیل ذکر نماییم  که چرا خریدن  یک ۲۰۶ مدل پایین، ریسک زیادی به همراه دارد.

  1. استهلاک و سیستم هیدرولیک:

این اتوموبیل  مثل  زانتیا خودروی با استهلاک بالا می باشد  که حتی خوابیده آن هم استهلاک مربوط به خود را دارد.

 

۲۰۶ حتی اگر به مدت چند سال گوشه پارکینگ باشد و استفاده ای هم از آن نشده باشد، بازهم مستهلک می شود  که با اهمیت ترین  آن‌ها شامل جلوبندی،

اکسل و جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک می باشد  که مهم ترین  معضل همان سیستم هیدرولیک می باشد .

سیستم هیدرولیک پژو ۲۰۶ خیلی حساس و استهلاک‌پذیر می باشد که این موضوع در مدل‌های پایین خیلی  شایع‌تر می باشد .

۲۰۶ مدل ۸۰ که معمولا بدون تیپ می باشد  و با عنوان تیپ ۱ معرفی شده است ، معمولا این عیب  را بعد از چند سال پیدا می کند .

پس در حقیقت  مدل‌های ۸۰ تا حدودا مدل ۸۵ به احتمال ۹۵ درصد هیدرولیک آن‌ها به صدا می افتد  و یواش یواش  باید به فکر عوض کردن آن باشیم .

البته ناگفته باقی نماند  که در ۵ درصد باقی مانده اگر هیدرولیک به صدا نیوفتاده باشد  نشان از یک سیستم خیلی خوب  دارد.

 

۲- مشکل دسته راهنما:

مشکل بعدی این اتوموبیل در مدل‌های پایین دسته راهنمای آن می باشد  که به سیستم کام ۲۰۰۰ معروف می باشد .

این دسته راهنما خیلی حساس می باشد  و یکی از ارکان مهم  رانندگی در اتوموبیل  به شمار می آید .

 

سیستم کام ۲۰۰۰ یا همان دسته راهنما به طور معمول  پس از گذشت ۱۰ سال کارکردن  و ایجاد اتصالی نه تنها راهنماهای شما از کار خواهد افتاد ، بلکه در

برخی  موارد کیلومتر هم  دچار اختلال می گردد  و بعد از آن  بوق اتوموبیل هم  غیر فعال می‌ گردد .

روشن بودن دائمی  چراغ‌های جلو در همه حالت ها  هم  از ایرادات  مربوط به همین سیستم میباشد .

پس اگر دیدید اتوموبیل  ۲۰۶ در خیابان در اوقات روز چراغ‌های آن روشن می باشد ، بدانید سیستم کام ۲۰۰۰ آن خراب گشته است  و نیاز به تعمیر دارد که

معمولا ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان هزینه بر روی دست صاحبش خواهد گذشت .

پس در خرید ۲۰۶ مدل پایین توجه نمایید  که دسته راهنمای خودش را رها نکرده و کاملا سفت و محکم باشد.

  1. سیستم جلوبندی:

پژو ۲۰۶ باوجود خصوصیات منحصر به فردش ، دارای سیستم جلوبندی ضعیفی می باشد  که معمولا در مدل‌های پایین، جلوبندی بهتر از مدل‌های جدید می

باشد ، ولی  طبیعی می باشد  که به دلیل  کارکرد زیاد ماشین مستهلک گردیده باشد  و باید تعویض شود . شاید حالا  از خودتان سوال نمایید  که عوض

کردن  و یا تعمیر کردن  جلوبندی همه  اتوموبیل ها بعد از چند سال امری طبیعی می باشد ، درست می باشد ،ولی  قیمت سر سام آور قطعات این

اتوموبیل  کمی بالا می باشد. یک دست کامل جلو بندی بین ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان می باشد !

  1. سیستم ترمز:

سیستم ترمز پژو ۲۰۶ نسبتا خیلی خوب می باشد . این سیستم در تیپ‌های بالا که هر ۴ لاستیک از سیستم دیسکی هم بهرهمند می باشد ، بهتر

می‌شود؛ ولی  سیستم بوستر ترمز این اتوموبیل  کمی ضعیفمی باشد  که بعد  از چند سال متوجه می شوید  در زمان  ترمز صدای سوت و هوایی از زیر

پایتان شنیده می‌شود. این صدا به شما می گوید که  حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان باید خرج بوستر ترمز نمایید !

 

 

  1. سیستم گیربکس تیپ ۶:

سیستم گیربکس ۲۰۶ در تیپ ۶ کمی اذیت می کند  و هزینه خیلی زیادی  به دارنده این اتوموبیل  تحمیل می نماید .

باید به این قضیه هم  دقت نمایید که تعمیرکردن  و سرویس نمودن  گیربکس‌های اتوماتیک از تعمیرکاران کم و محدودی هم برمی‌آید و به تبع آن هزینه‌ای

بالغ بر ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان به همراه دارد.

 

همان‌ گونه که بیان گردید ، پژو ۲۰۶ الان  یکی از خودروهای  مناسب ایران خودرو به حساب می آید  و به خاطر ظاهر و شرایط منحصر به فردش ، هواداران بی

شماری  دارد؛ ولی  اگر تصمیم به خریدن  یکی از  مدل‌های پایین این اتوموبیل  را دارید، حتما قبل از خرید با خود کمی فکر نمایید !

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید