چند مدل ۲۰۶ در یک نگاه

WRC (مسابقه ای) :

یک اتوموبیل مسابقاتی که آن را از روی پژو ۲۰۶ تولید نموده اند پژو WRC می باشد . از سال ۱۹۹۹ تا سال ۲۰۰۳ این اتوموبیل به وسیله تیم پژو  اسپرت در

رالی جهانی مورد استفاده مسابقه دهندگان قرار داشت

کوپه رو باز :

سقف اتوموبیل کوپه روباز تاشوی برقی بود که این نوع سقف را بر اساس سیستم  جرج پائولین می سازند . در سال ۱۹۳۵  برای اولین دفعه بر روی پژو ۴۰۲ بسته

شد . خودروی کوپه روباز در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد .

این مدل شامل موتورهای ۱۶۰۰cc TU5 و ۲۰۰۰cc EW10J4 می شود. این اتوموبیل  در سال ۲۰۰۷ با خودروی ۲۰۷CC جایگزین گشت .

(RC (GTi 180 :

 این مدل در سال ۲۰۰۳ میلادی و به مناسبت موفقیت های پژو با این خودرو در مسابقات رالی در بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ و برای تکرار موفقیت های پژو
۲۰۵ در دهه ۸۰ میلادی معرفی شد. این خودرو در بازار انگلستان با نام GTi 180 و در سایر نقاط دنیا با نام RC به فروش رسید. ۲۰۶RC در محدوده کلاس خود
عملکرد بالایی را به ارمغان آورد. این خودرو از موتور ۲لیتری EW10J4S بهره می برد که با استفاده از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها و همچنین منیفولد
ورودی و خروجی بهبود یافته می تواند تا ۱۷۵ اسب بخار نیرو به صورت تنفس طبیعی تولید کند.

از جمله امکانات این مدل می توان به رینگ چرخ آلیاژی ۱۷ اینچی، صندلی های اسپرت مسابقه ای، مکانیزم تعویض دنده کوتاه، و نسبت دنده اصلاح شده برای

دنده های ۱ و ۲ نام برد.

این خودرو قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷٫۳ ثانیه می باشد.

 

پژو آریان یا پژو ۲۰۶ اس‌دی (صندوق‌دار) :

پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایران‌خودرو و با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی یا پژو آریان تولید شده‌است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. صندوق عقب

کوچک ۲۰۶ علت اصلی رفتن به سمت تولید این خودرو بود حجم صندوق این خودرو ۳۸۵ لیتر است و از طریق ایران به ترکیه،روسیه و الجزایر صادر می‌شد. نام

اس دی (SD) برگرفته از واژه سدان (sedan) می باشد. این خودرو یکی از محصولات شرکت ایران خودرو واقع در تهران است و در تیپ های مختلفی به بازار وارد

شد و با توجه به تیپ و آپشن استفاده شده در خودرو در قیمت های مختلفی مورد خرید و فروش واقع می شد. تولید این خودرو در اکتبر ۲۰۰۸ در آمریکای جنوبی

و با نام “Passion 207” آغاز گردید. همچنین در بازار های چین و مالزی این خودرو با نام ۲۰۷ به فروش رسید.

پژو ۲۰۷ آی :

این خودرو (که در واقع فیس لیفتی بر روی شاسی و پلت فرم پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود) در سال ۲۰۰۹ توسط پژوی برزیل طراحی شد و برای آن دو موتور ۱۱۰۰cc

TU1JP و ۱۴۰۰cc TU3JP در اروپا در نظر گرفته شد. در اواخر همان سال ایران خودرو از آن به عنوان خودرویی جدید با پیشرانه ۱۶۰۰cc TU5JP و با نام «پژو ۲۰۷i»

رونمایی نمود. نام این خودرو در اروپا +۲۰۶ و در امریکای لاتین ۲۰۷Compact می باشد. تجهیزات آن در ایران مطابق با تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ است.

تغییرات این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ به ۶ قسمت «سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو، چراغهای جلو، سپر عقب و در نهایت داشبورد» محدود می‌شود.

تولید این خودرو در اروپا در سال ۲۰۱۲ و در ایران در سال ۱۳۹۱ متوقف شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید