۲۰۶ اتوماتیک اواخر امسال می آید

مدیر عامل ایران خودرو بیان نمود : ما الان از اتوموبیل پژو ۲۰۶ دو نسخه تولید می نماییم . یکی مدل هاچ بک و دیگری صندوقدار اما
طبق برنامه ای که ما در نظر گرفته ایم یک نسخه جدید هم به این مدل اضافه میگردد مدل جدید نسخه اتوماتیک می باشد وی بیان داشت نسخه اتوماتیک پژو ۲۰۶ در اواخر امسال وارد بازار ها خواهد گشت .
حسین نجاری گفت : برای ارضا نمودن تقاضا های مشتریان ما  تعداد ۷۵٫۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۶ آن هم تولید داخل را در برنامه خود جای داده ایم .
وی گفت: با استفاده از توان فنی و مهندسی قطعه سازان و بهره گیری از توان طراحان خبره صنعتی توانستیم در تولید ۲۰۶ بدون نیاز به پژو به خودکفایی برسیم.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به این‌که در سال گذشته تعداد ۵۰۰۰ دستگاه ۲۰۶ تولید شد اظهار کرد: برنامه تولید این خودرو در سال جاری روزانه ۳۰۰ دستگاه است.
وی با اشاره به عدم تامین قطعات از طرف پژو که موجب خودکفایی درتولید قطعات پلاتفرم پژو ۲۰۶ شدخاطر نشان کرد: قبل از این نیز قطعات این خودرو به غیر از مجموعه الکترونیکی، EMS و ایربگ آن ساخت داخل بوده است.
نجاری افزود: محدودیت های ایجاد شده، زمینه خودکفایی کامل و تولید کلیه قطعات این محصول در داخل کشور و یا خرید مستقیم آن را فراهم کرد.
او تاکید کرد: پژو۲۰۶ ساخت داخل از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با ۲۰۶ پژو نداشته، بلکه در مواردی ارتقا یافته و در سطح بالاتری از آن قرار دارد که شکیل تر شدن صفحه نمایش آمپر از جمله این موارد است.
وی افزود: همچنین در ۲۰۶ ساخت داخل صفحه نمایش‌گر داشبورد گرافیکی بوده و به علت سه خطی بودن اطلاعات بیشتری در اختیار سرنشین قرار می دهد. صفحه نمایش ۲۰۶ پژو تک خطی و متن آن به زبان انگلیسی بود.

با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و هم‌زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو، زمزمه‌های پایان همکاری چندین ساله پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران خودرو به طور کامل و برای همیشه قطع شد و پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد؛ بنابراین تولید تمام مدل‌های پژو ۲۰۶ متوقف شد. پس از توقف تولید این خودرو و شوک خبری ناشی از آن در جامعه، ایران خودرو سعی در تکذیب خبر توقف تولید این خودرو نمود، اما پس از گذشت چند هفته با توجه به آمارهای تولید ماهانه خودرو، عدم تولید این خودرو اثبات شد. توقف ناگهانی تولید پژو ۲۰۶، با عث ایجاد بازار آشفته و درنتیجه افزایش چشمگیر قیمت این خودرو تا بیش از دو برابر شد. همچنین همزمانی توقف تولید این خودرو با بحران اقتصادی ایران خودرو و تورم بسیار زیاد ایجاد شده در جامعه، باعث کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو گشت.

پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد. در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید و یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد، با نمونه‌های ساخت داخل و یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستم‌های این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونه‌ای که خودروی جدید فقط در ظاهر با ۲۰۶های قبلی شباهت داشته و بسیاری از توانایی‌های اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه می‌توان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (ولی با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونه‌های تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهره‌گیری از قطعات ایربگ ایرانی و چینی و ترمز ای بی اس کره‌ای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروز کنترل‌های متداول خانواده خودروهای پژو را ندارد. همچنین قبل از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید